Τρέξιμο: Μύθοι και αλήθειες.

Δεν είναι τυχαίο πως το τρέξιμο αποτελεί τον πιο εύκολο, γρήγορο και προσιτό τρόπο εκγύμνασης. Για να ξεκινήσεις, δε χρειάζεσαι ούτε κάποιο ιδιαίτερο εξοπλισμό, ούτε να επενδύσεις μια περιουσία. Η ευκολία του το καθιστά ιδιαίτερα δημοφιλές και αυτό είναι κάτι που το βιώσαμε στην περίοδο της καραντίνας όπου το τρέξιμο ήταν σταθερά ένα από τα πιο δημοφιλή trends και μοναδική «διέξοδος διαφυγής». Είναι ευρέως γνωστό ότι αποτελεί τη βάση για μια καλή φυσική κατάσταση και την υγεία του καρδιοαναπνευστικού , πάντα υπό την καθοδήγηση ενός ειδικού.

Ποιος δεν θα ήθελε λοιπόν να γνωρίζει όλα τα μυστικά γύρω από το τρέξιμο, όπως τα μεταφέρουν οι ειδικοί του Physio Rules;

Το κέντρο φυσικοθεραπείας  & αποκατάστασης σε συνεργασία με την αθλητική εταιρία Under Armour, απαντά  στις ανακρίβειες που συνδέονται με το τρέξιμο και μας προτείνει σημαντικά tips για να συνεχίσουμε να τρέχουμε με ασφάλεια και ευχαρίστηση.

Διατάσεις και τρέξιμο.

Tip: Πριν το τρέξιμο, οι διατάσεις καλό είναι να αποφεύγονται.

Σε αντίθεση με όσα ακούγονται τόσα χρόνια για τις διαστάσεις στο ζέσταμα, υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας των ιστών στο σώμα μας. Το warm up, ή αλλιώς η διαδικασία αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος είναι σημαντικό για την ευλυγισία των ιστών και προετοιμάζει το σώμα για τις απαιτήσεις της προπόνησης. Καλό θα ήταν να εντάσσουμε τις διατάσεις στο τέλος της προπόνησης (αποθεραπεία) και στην αρχή να κάνουμε ένα δυναμικό ζέσταμα.

Τρέξιμο και προπόνηση δύναμης.

Info: Το τρέξιμο και η προπόνηση δύναμης για έναν αθλητή με στόχους πρέπει να πηγαίνει μαζί.

Η προπόνηση δύναμης ανεβάζει τις επιδόσεις ενός αθλητή και θεωρείται αναγκαία στην επίτευξη υψηλών στόχων. Κάθε άποψη που υποστηρίζει την αποφυγή της είναι λανθασμένη. Για να φτάσει φυσικά ο αθλούμενος σε υψηλά επίπεδα προπόνησης, θα πρέπει να ακολουθήσει τη λογική της πυραμίδας, να περάσει δηλαδή από τα κατώτερα στάδια για να φτάσει έπειτα να αποδίδει σε μια high intensity προπόνηση.

Τρέξιμο και τύπος σώματος.

Info: Δεν υπάρχει ειδικός τύπος σώματος για να τρέξετε, είναι μύθος.

Άλλος ένας μύθος που έρχεται η ώρα να διαψευσθεί. Ο κάθε ασκούμενος έχει δικαίωμα στο τρέξιμο, ανεξάρτητα αν ο τύπος σώματος ανήκει στην κατηγορία του ενδόμορφου (στρογγυλό σχήμα σώματος και συσσώρευση λίπους γύρω απ’ τους γοφούς), μεσόμορφου (μεγάλο άνοιγμα ώμων και στενή μέση) ή εκτόμορφου (αδύνατος τύπος με χαμηλά ποσοστά λίπους). Κάτι το οποίο πρέπει επίσης να γνωρίζουμε είναι ότι ο σωματότυπός μας αλλάζει ανάλογα με τον τύπο άσκησης, χωρίς αυτό να στέκεται εμπόδιο στην προσπάθεια ένταξης της γυμναστική στη ζωή μας μέσα με οποιαδήποτε μορφή.

Τρέξιμο και επιπτώσεις στα γόνατα.

Info: Ένας ακόμη μύθος!

Έρευνες έχουν δείξει ότι σε παθήσεις όπως οστεοαρθρίτιδα κ.α. το τρέξιμο δρα ευεργετικά. Αυτά που δημιουργούν πρόβλημα συνήθως είναι η λάθος προπόνηση και η απότομη αύξηση επιβαρύνσεων χωρίς προοδευτικότητα και σωστή τεχνική.

Τρέξιμο και καρδιά.

Info: Το τρέξιμο είναι δύσκολο για την καρδιά. Λάθος!

Το τρέξιμο βελτιώνει το καρδιοαναπνευστικό και έτσι βοηθά τη λειτουργεία της καρδιάς. Αν έχετε κάποιο καρδιοαναπνευστικό πρόβλημα, καλό είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για να σας δώσει ένα ακριβές πλάνο προσαρμοσμένο που θα λαμβάνει υπόψη το ιστορικό σας.

Παπούτσια και τρέξιμο.

Tip: Δεν κάνουν όλα τα παπούτσια την ίδια δουλειά!

Είναι λάθος που συχνά ακούγεται είναι ότι τα παπούτσια δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στο τρέξιμο. Θα πρέπει πάντα να επιλέγουμε παπούτσια σύμφωνα με τον τύπο του πέλματός μας, την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε, το είδος της προπόνησης (tempo ή διαλειμματική) , ώστε να μας παρέχουν την επιστροφή ενέργειας και απορρόφηση των κραδασμών που όλοι ζητάμε. Η δοκιμασμένη πρόταση των ειδικών του Physio Rules  ακούει στο όνομα HOVR™ Machina της Under Armour.

To δρομικό παπούτσι Hovr Machina αποτελεί την κορυφαία πρόταση της εταιρίας και απευθύνεται σε δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων που χρειάζονται ανώτερες επιδόσεις και μαλακή αίσθηση στη διάρκεια του run. Χάρη στην επαναστατική τεχνολογία HOVR™ που παρέχει υψηλή απορροφητικότητα κραδασμών για μεγαλύτερες αποστάσεις ή για speed tempo προπονήσεις, αλλά και της τεχνολογίας Propulsion Plate, παρέχει μεγαλύτερη ώθηση και ταχύτητα επιτρέποντας αποτελεσματικές και ομαλές κινήσεις. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε πως το νέο UA HOVR™ Machina, μπορεί να γίνει ο προσωπικός σας προπονητής!

Το ενσωματωμένο Bluetooth™ στη σόλα του καταγράφει όλα τα δεδομένα από κάθε τρέξιμο και τα μεταφέρει στην εφαρμογή MapMyRun™, βελτιστοποιώντας έτσι την εμπειρία του δρομέα. Αυτό του δίνει τη δυνατότητα να προσφέρει υπηρεσίες Real Time Form-Coaching με σκοπό να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμών και να καθοδηγήσει σωστά τον ασκούμενο στο δρόμο για την επίτευξη του επόμενου στόχου. Εμείς το δοκιμάσαμε και σας το προτείνουμε!

Τρέξιμο και carb load.

Αν έχετε σκοπό να τρέξετε για λιγότερο από 2 ώρες, δεν σας χρειάζεται. Αν η απόσταση που θα διανύσετε είναι μεγαλύτερη, μην αυξήσετε τους υδατάνθρακες μόνο μια μέρα πριν την προπόνηση αλλά ξεκινήστε μια εβδομάδα πριν ώστε να προετοιμάσετε το σώμα σας και να αποφύγετε δυσάρεστες στομαχικές διαταραχές την ημέρα του αγώνα ή της προπόνησής σας.

Τρέξιμο και sports drinks.

Και εδώ έχουμε να σας πούμε ότι σε μικρότερη της μιας ώρας προπόνησης είναι αχρείαστα!

Tip: Η καλύτερη ενυδάτωση είναι το νερό!

Καιρικές συνθήκες και τρέξιμο.

«Όταν ο καιρός είναι κρύος δεν πρέπει να τρέχω γιατί μπορεί να αρρωστήσω!» Μύθος!

Αυτό που μας αρρωσταίνει είναι τα βακτήρια και οι ιοί και όχι το τρέξιμο. Εξοπλιστείτε με τον κατάλληλο εξοπλισμό με ρούχα τελευταίας τεχνολογίας, όπως η σειρά Coldgear® της Under Armour, που κρατάει το σώμα ζεστό, χωρίς να το βαραίνει.

Τρέξιμο outdoor και indoor (διάδρομος).

Info: Λέγεται ότι είναι κάτι διαφορετικό!

Η ουσία είναι ότι οι μηχανισμοί και στα δυο είναι όμοιοι και μπορείτε να κάνετε μια αποδοτική προπόνηση με όποιον τρόπο από τα δυο επιλέξετε.

Το τρέξιμο μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο! Όσο περισσότερο καταλαμβάνει την καθημερινότητά μας, τόσο πιο ευεργετικά λειτουργεί και μας αποκαλύπτει τα οφέλη του (σωματικά και ψυχολογικά ).  Ξεκινήστε πάντα με την συμβουλή ενός ειδικού και δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Καλά τρεξίματα σε όλους!

Άρθρο για τους μύθους και τις αλήθειας του τρεξίματος από τους φυσικοθεραπευτές και επιστημονικά υπεύθυνους του Physio Rules, Σταύρο Κόκκορη PT-OMT και Γιώργο Νικολάου PT-OMT Msc Cand.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *